dimecres, 21 d’agost del 2013

CALAMARS AMB CEBA



Una recepta amb pocs ingredients i que no té cap problema. L’únic secret és que la ceba estigui ben confitada i el calamar sigui tou.
Es pot fer amb calamar (si és fresc millor) o bé amb canana, que és un animal molt semblant al calamar però d’un color més morat, que es pesca molt pel Maresme.
La canana queda molt bona en receptes que es couen estona, en canvi no va gens bé per fer a la planxa, perquè queda molt dura. Té un preu molt inferior al calamar que , a més,  hi ha èpoques de l’any en que aquí no se’n pesca ( o se’n pesca molt poc) i en porten d’altres lloc del mon. A mi em va convèncer de provar-la una peixetera a la que jo insistia en que em donés calamar i em va dir: ¿què t’estimes més canana d’Arenys, o calamar d’Indonèsia?. Evidentment, aviat em vaig decidir…
Quan veieu la quantitat de ceba segur que pensareu que n’hi ha massa, però no us espanteu, perquè queda molt reduida.
 
INGREDIENTS
Per 4 persones
1 Kgr de calamars  mitjans
2 Kgr de cebes (si son de Figueres, millor)
½ got de brandy
Oli, sal, pebre
Si volem, arròs basmati per acompanyar

PREPARACIÓ
Netegem bé els calamars (ens ho poden fer a la peixeteria), i els tallem a rodanxes de més o menys un centímetre.
Pelem les cebes i les tallem en juliana (que vol dir a tires)
En una cassola hi sofregim els calamars uns 4 o 5 minuts.
Hi afegim tota la ceba tallada i una mica de sal
Que vagi coent a foc mitjà, fins que veiem que la ceba comença a canviar de color (uns 15 minuts)
Hi posem el brandy i que cogui una bona estona, potser uns 30 o 40 minuts, fins que veiem que la ceba s’ha reduit molt i la salsa ha quedat de color marron fosc.
Al final hem de tastar el calamar per veure si ha quedat tou. Si notem que és dur, continuarem la cocció i si cal hi afegirem una mica d’aigua.
Es pot acompanyar amb una mica d’arròs basmati.

9 comentaris:

  1. los he hecho y nos ham encantado!!!
    gracias por la receta!!

    ResponElimina
  2. Ostres, aqusta recepta em recorda a l'estiu, quan estic a casa i ma mare me'ls cuina frescos... Són boníssims així, no? No sé si els preferiria així o a la romana, però quina pinta! Sóc la cinta,del trossets de cuina, us acabo de trobar i ja veig qeu teniu coses molt xules. Una abraçada

    ResponElimina
  3. Moltes gràcies pel comentari, Cinta. Si que son molt bons; a casa sempre ténen molt èxit.
    El teu blog m'ha encantat!!!
    Marina

    ResponElimina
  4. Mira... vaig a fer-ho així. Tenen molt bona pinta. Gràcies per la recepta.
    Clàudia

    ResponElimina
  5. Doncs ja ho he fet.... Amb paciència ehhhh. Que els calamars perquè quedin tubets han d'estar al foc el més temps possible. La caba ni es notava, però sí el seu sabor. Gràcies.

    ResponElimina
  6. Avui cuinaré aquesta recepta que feia anys que no l'he feta. Senzilla i ràpida. Si el calamar és fresc i del nostra Mediterrani, no fa falta gaire més.
    Ja us explicaré com ha anat.

    ResponElimina
  7. Bones, he legit la receipt i m'he posat a fer-la.
    Un plat senzil i EXQUISIT!!!
    Gràcies a tots en especial als cuiners.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Montse!
      Estic segura de que t'agradarà, perquè és una manera fácil i bonissima de cuinar els calamars.
      Gràcies per aturar-te al nonstre blog i també gràcies pel comentari.
      Marina

      Elimina